Termékek visszatérítése és cseréje
Távértékesítési szerződések esetén a vevőnek jogában áll a szerződéstől való elállástól számított tizennégy napon belül értesíteni a vállalatot anélkül, hogy döntését meg kellene indokolnia. A termék visszajuttatásáról, valamint a szállítmány postázásáról a vevőnek időben kell értesítenie a vállalatot. Továbbá a termékeket változatlan mennyiségben és sérülésmentesen kell visszaküldeni. Amennyiben a visszaküldött termékek megrongálódtak, működésképtelenek, elvesztek, vagy a csomagot hiányosan küldte vissza, ez a vevő hibája és ezen termékeket nem tudjuk elfogadni.
Hacsak a szerződő felek (vállalat és vevő) másként nem állapodtak meg, a vevőnek nincs joga elállni a már használt termékek szerződésétől, mivel a nyitott és használt termékek jellegüknél fogva nem alkalmasak cserére, vagy a vételár visszatérítésére. Tájékoztatjuk az összes ügyfelet, hogy azokat a kozmetikai termékeket, amelyekről eltávolították a biztonsági és védőbevonatokat és ily módon használták fel, higiéniai és egészségügyi okokból nem tudjuk kicserélni, vagy visszatéríteni a termék vételárát (kivéve, ha erről a céggel előzetesen megállapodtak).
Ha a fogyasztó időben elállt a szerződéstől, a cégnek vissza kell térítenie a vételárat, legkésőbb a visszaküldött termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. Abban az esetben, ha a termék leszállítása előtt a vevő eláll a vásárlástól, és a vevő előre fizetett a termékért, a cég köteles a vételárat a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszautalni. Az egyetlen költség, amelyet a vevő visel a szerződés elállása kapcsán, az áru visszaküldésének közvetlen költsége. Forrás: Fogyasztóvédelmi törvény, hivatalos egységes szerkezetbe foglalt szöveg, ZVPot-UPB2 (Uradni list RS, št. 98/2004, 126/2007). A viták peren kívüli rendezése és egyéb jogorvoslatok
Az eladó arra törekszik, hogy minden jogvitáját békés úton oldjon meg, de ha ez nem lehetséges, akkor a viták rendezésére a ljubljanai bíróság illetékes. A Vivovita d.o.o. jogi normáival összhangban nem ismeri el a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésének egyik szolgáltatóját kompetensnek a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezéséről szóló törvény alapján a fogyasztó által kezdeményezhető fogyasztói jogviták rendezésében. 2015 november 14-én hatályba lépett a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezéséről szóló közlemény a Szlovén Köztársaság Hivatalos Közleményében (81/2015. Sz.), valamint a következő weboldalon érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
Az alábbiakban foglaltak esetében a szerződéstől való elállás joga nem lehetséges:
a vevőnek nem áll jogában elállni a szerződéstől olyan termékek esetében, amelyek személyre szabottan a fogyasztó szükségleteire lettek kialakítva. Továbbá a vevőnek nincs joga elállni a szerződésétől olyan kozmetikai termékek esetében, amelyek a bőr, köröm, valamint a haj és szőrzet kezeléséhez alkalmaz a fogyasztó. Azokat a kozmetikai termékeket, amelyekről eltávolították a biztonsági és védőbevonatokat és ily módon használták fel, higiéniai és egészségügyi okokból nem tudjuk kicserélni, vagy visszatéríteni a termék vételárát (kivéve, ha erről a céggel előzetesen megállapodtak).
Amennyiben a vevő nem biztos a termék használatát illetően, felkeresheti a cégünket (előzetes egyeztetés után), ahol a kozmetikai termékeinket és használati eszközöket személyesen kipróbálhatja és ezáltal megtudja hogyan kell használni ezen termékeket. Minden általunk árusított kozmetikai termék biztonságosan használható és az EU portál- Cosmetic Products Notification Portal által támogatott. A vevőnek a termékeket változatlan mennyiségben és sérülésmentesen kell visszajuttatnia. Amennyiben a visszaküldött termékek megrongálódtak, működésképtelenek, elvesztek, vagy a csomagot hiányosan küldte vissza, ez a vevő hibája és ezen termékek nem alkalmasak cserére, vagy a vételár visszatérítésére.
A vevőnek nem áll jogában elállni a szerződéstől olyan elektronikai termékek esetében, amelyek működésének feltétele áram vagy elem használata. Ilyen termékek esetében a vevőnek jogában áll a szerződéstől való elállástól, ha a vevő a fentiekben leírtakat figyelembe veszi és a csomagot sérülésmentesen, az eredeti csomagolásban és védőcsomagolással ellátva, a szükséges címkékkel ellátva visszajuttatja a címünkre. A terméknek ugyanolyan formában kell visszajutnia hozzánk, mint azt a vevő átvette- minden hozzátartozó alkatrésszel, változatlan mennyiségben, használatlanul és sérülésmentesen. Minden ilyen készülék 1 éves garanciával rendelkezik, amelyet a kereskedő vagy illetékes szervíztechnikusnál válthat be. Meghibásodás esetén a készüléket ingyen megjavítjuk vagy kicseréljük. Ha a fogyasztó időben elállt a szerződéstől, a cégnek vissza kell térítenie a vételárat, legkésőbb a visszaküldött termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. Az egyetlen költség, amelyet a vevő visel a szerződés elállása kapcsán, az áru visszaküldésének közvetlen költsége. Amennyiben a vevő a mi költségünkre küldené vissza a terméket, a csomagot nem fogjuk átvenni és az vissza fog jutni az Ön címére.